Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
ראשי
  • הרשמה לאתר

yanshufpizi מי אנחנו

האתר המתקדם ביותר למידע ותכנים משפטיים מקצועיים 

yanshufpizi הכותבים באתר

עורכי דין ומשפטנים מובילים בתחומם  

yanshufpizi החזון שלנו

  לשמש מקור למידע משפטי איכותי וחיוני 

 

 MISHPATEAM- הצוות המשפטי שלך 

accidentcar

נפגעתם בתאונת דרכים? 10 כללים חשובים

אם נפגעתם בתאונת דרכים - עליכם להגיש תביעה נזיקית, כדי לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם לכם. לקריאת 10 כללים חשובים לחץ כאן 
hozlapbakasha

פתחו נגדכם תיק הוצאה לפועל? יש לנו טיפ!

אם קיבלתם פסק דין של ההוצאה לפועל נגדכם, ואתם יודעים בוודאות ששילמתם את החוב המבוקש- יש לנו כמה טיפים חשובים בשבילכם. לקריאה לחץ כאן 
moneyhandcuffs

 פס"ד- מלצרית נשדדה, האם השודד הורשע?

?המלצרית טענה שנשדדה והשודד הורשע במחוזי - מדוע בית המשפט העליון הפך את ההחלטה
לקריאת פסק הדין  לחץ כאן
celolartalnew

זהירות האזנת סתר בסלולר- מה זה אומר?

מהי האזנת סתר? מתי אפשר להקליט שיחה?  כדאי לדעת מה אסור ומה מותר כדי שלא תעברו על חוק האזנת סתר לקריאת המאמר לחץ כאן
חסמי הכניסה של מערכת המשפט

scales 36417 640

  חסמי הכניסה של מערכת בתי המשפט הקשיים והפתרונות / יגאל רוזנברג, עו״ד 

מערכת בתי המשפט האזרחיים הינה מערכת ציבורית וככזו מטרתה לשרת את הציבור. הציבור שאותו מיועדת לשמש המערכת הינו ציבור המתדיינים, כלומר ציבור של אנשים שיש ביניהם מחלוקת בנושא שבו בתי המשפט מוסמכים להכריע.

על אף סגולותיה הרבות של מערכת בתי המשפט, גם היא כמו מערכות ציבוריות רבות, סובלת מלא מעט קשיים. במאמר זה נבחן קשיים אלה אך גם את הפתרונות האפשריים העומדים בפני הצדדים.

קשיי מערכת ב

טובת הילד מאפיינים והשלכות 


divorce 2321087 640

  

מהותו של המוטיב "טובת הילד"/ הדר יהודה גבאי, טוען רבני 

בעולמם של המשפט הערכאי וההלכה הרבנית, ישנם נידונים רבים ומגוונים, תחומי אב ותחומי תולדה. מעניינו של תחום הגירושין, נגזרים ונולדים תוצאות נדוניות שונות וצבעוניות, וישנו אחד מן העניינים הרגישים והכאובים ביותר המטילים אחריות גבוהה עד מאוד, נקודת התורפה בחיי הגירושין  קרא עוד 

 

חוק הלאום - עמדות משפטיות והרקע לחקיקתו / שרונית בן חמו, משפטנית

globe 2491982 640

 במאמר זה ברצוני לסקור את חוק יסוד: ישראל- מדינת הלאום של העם היהודי, או בשמו המקוצר ״חוק הלאום״, להבין את עמדותיו המשפטיות של החוק, הרקע ההסטורי של החוק ומה עמד לנגד עיני המחוקק בבואו לחוקק חוק זה. קרא עוד


 

Death Penalty / Sharonit Ben Hamou, jurist

death 2024663 640

When Cain slew his brother, God said to him, “The blood [plural in Hebrew ] of your brother cries out to Me from the ground” (Genesis 4:10). The Sages use this verse when admonishing witnesses in capital crimes, warning them that whereas in non-capital cases a man may pay monetary compensation. Read more

 

חובת הפקדת ייפוי כוח מתמשך


contract

  

האם חובת הפקדת ייפוי כוח מתמשך תנאי ואין בלתו?/ צבי מונדשיין, עו״ד

סעיף 32יא (א) לחוק הכשרות המשפטית מתנה את כניסתו לתוקף של ייפוי הכוח המתמשך, בהפקדתו אצל האפוטרופוס הכללי, וזה לשונו: "הממנה יפקיד את ייפוי הכוח המתמשך אצל האפוטרופוס הכללי ... הפקדת ייפוי הכוח היא תנאי מוקדם לכניסתו לתוקף של ייפוי הכוח". דברים נכוחים וברורים. האומנם כך? קרא עוד

 

 

נפגעתם בתאונת דרכים? – 10 כללים חשובים -

 

1.       החלפת פרטי מידע – במידה ונפגעתם בתאונה ומצבכם הפיזי מאפשר זאת, רצוי להחליף פרטים עם בעל הרכב הכוללים: שם, מספר טלפון, כתובת, חברת הביטוח,  פרטי הפוליסה – רצוי לצלם את הפוליסה עם הטלפון הנייד. פרטי הרכב, מועד התאונה, מיקום התאונה המדויק, שמות של עדים לתאונה או נהגים נוספים מלבד הרכב הפוגע. בנוסף, כדאי וחשוב לצלם את הרכב שלכם ואת הרכב הפוגע מכל זווית אפשרית.

 

2.       הזמנת ניידת משטרה – כל תאונה שמעורבת בה פגיעה פיזית, המצריכה פינוי וטיפול של מד"א, נכון גם להזמין ניידת משטרה וכך מתקבל תיעוד על התאונה מאת השוטרים שבו ניתן לעשות שימוש מאוחר יותר לאיסוף פרטים על הרכב והנהג הפוגע. בכל מקרה, יש לדווח מוקדם ככל האפשר למשטרה על התאונה ולקבל אישור רשמי מהמשטרה על התאונה- אישור שנחוץ ביותר לתביעה.

 

3.       פינוי וטיפול רפואי – במידה והפגיעה הפיזית קשה, מד"א יגיע לזירה ויבצע טיפול ראשוני ופינוי לבית החולים. בהרבה מקרים, הפגיעה קלה, אך כדאי בכל זאת כדאי להתפנות לבית החולים באמצעות מד"א או באופן עצמאי ולכל הפחות להגיע בהקדם האפשרי לבדיקה רפואית אצל רופא המשפחה. התיעוד הרפואי חיוני לפיצוי העתידי מחברת הביטוח וחשוב לפרט בפני הרופא המטפל עד כמה שניתן, את הכאבים, המקומות הפגועים ואת המגבלות שנוצרו בשל הפגיעה.

 

4.       פניה לייעוץ משפטי – ישנם מהלכים שיכולים לשנות את גובה הפיצוי מן הקצה אל הקצה, קבלת ייעוץ כבר בראשית התהליך מאת עורך דין בתחום הנזיקין, המומחה בטיפול בתביעות פלת"ד (תאונות דרכים). יסייע בבניית התיק באופן נכון. שכן, עורך הדין ידריך אתכם כיצד להתנהל, מול חברת הביטוח, בתיעוד הרפואי ובכל שלב, כך שלא תעשו טעויות שיפגעו בגובה הפיצוי.

 

5.       שמירת התיעוד רפואי ומסמכים אחרים – מרגע התרחשות התאונה ועד התביעה, חובה לשמור כל מסמך רפואי, מכל רופא, אם ביקרתם בבית החולים, תבקשו את העתק התיק הרפואי. כדאי להכין בבית קלסר מסודר לפי תאריכים ובו להכניס בצורה מסודרת את כל התיעוד הרפואי, ואף לציין נקודות חשובות שקשורות לבדיקות או לטיפולים שעברתם כדי שניתן יהיה לעשות שימוש במידע להכנת תיק התביעה. בנוסף, יש לשמור כל מסמך הקשור לתאונה, קבלה, תשלום, הוצאות, תלושי משכורת, ימי מחלה, דוחות מס הכנסה, קבלות על תרופות או עזרים רפואיים, תשלום לאנשי מקצוע בעקבות הפגיעה (מטפלת, נהג, מוניות וכדו') וכל מסמך חשוב אחר.

 

6.       הגעה לטיפול ובדיקות רפואיות – עד להגשת התביעה, עליכם לגשת באופן קבוע לבדיקות רפואיות, כדי שניתן יהיה לתעד את הפגיעה ואת ההשלכות שיש לה על הבריאות שלכם. כך למשל אם אתם מתקשים להזיז את הצוואר, יש לכם כאבי גב או כל סימפטום אחר הנובע מהתאונה, חובה לגשת לרופא, לדווח על כך, לעשות צילומים, בדיקות מעמיקות ולקבל טיפול מתאים. הרבה נפגעי תאונות דרכים יושבים בבית ומתלוננים על כאבים, אבל לא ניגשים לקבלת טיפול וזה לא עוזר לתיק. בלי תיעוד רפואי על כל נזק וכאב, לא ניתן יהיה לעשות שימוש במידע הזה בעת הגשת התביעה.

 

7.       חוקרי ביטוח – מרגע שנפתח תיק בחברת הביטוח, אתם חשופים לחקירה גלויה וסמויה של חוקרי הביטוח אשר ינסו בכל דרך אפשרית ויצירתית להשיג מידע על התאונה, חלקם אף ינסו להחתים אתכם על מסמכי ויתור על תביעה. הצלחת התביעה תלויה ברמת הסודיות שלכם בכל הנוגע לפגיעה. חשוב שתדעו שלא תמיד אפשר וניתן לזהות את חוקרי הביטוח ולכן מרגע שהחלטתם להגיש תביעה, פשוט אל תדברו עם אף אחד על התביעה, על התאונה או על כל מה שקשור אליה אלא רק עם עורך הדין המייצג אתכם.

 

8.       הרשתות החברתיות – פייסבוק או אינסטגרם, זו המלכודת לנפגעי תאונות דרכים, שכן חברת הביטוח תברר עליכם כל מידע אפשרי כדי לבנות את תיק ההגנה מול התביעה שלכם. לכן, אל תפרסמו מידע, אל תאשרו חברים חדשים שאתם לא מכירים ובוודאי שלא כדאי להעלות בשום מקום תמונות מחדר הכושר או מחופשת סקי, כאשר אתם טוענים לכאבים בגב ובעיות בתפקוד. אתם עלולים להזיק לתיק התביעה עם התנהלות בלתי אחראית ופרסום מידע אישי ברשתות החברתיות השונות. גלו ערנות רבה, כי מישהו עוקב אחריכם.

 

9.       התיישנות התביעה – תביעת נזיקין מתיישנת כעבור 7 שנים מיום התאונה או קרות הנזק. כדאי ורצוי להגיש את התביעה מוקדם שכן, ככל שמגישים את התביעה זמן קצר לאחר התאונה, התיעוד הרפואי עדיין נגיש בקלות רבה יותר, כמו גם איסוף כל המידע הנדרש הנוסף. עוד סיבה להגשת התביעה בשלב מוקדם הוא בכך שניתן לקשור את הנזק הרפואי הקיים לתאונה, שכן חברת הביטוח תנסה להוכיח כי כל נזק שאתם סובלים ממנו אינו קשור לתאונה וככל שעובר יותר זמן, כך קשה יותר להתמודד מול טענה זו.

 

10.   שכר טרחת עורך הדין – בתביעות נזיקין בתאונות דרכים, אתם לא צריכים לשלם לעורך הדין בתחילת הטיפול בתיק, אלא סכום מינימלי עבור אגרת פתיחת תיק ולעיתים תשלום עבור הוצאות. שאר התשלום מבוצע לפי החוק כאחוזים מגובה הפיצוי שנקבע לכם – לפי החלוקה הבאה:

 

8%  + מע"מ – אם הוגשה פשרה מחוץ לבית המשפט לפני הגשת התביעה.

11%  + מע"מ – אם הושגה פשרה לאחר הגשת התביעה ולפי מתן פסק הדין.

13%  + מע"מ  - הוגשה תביעה והשופט קבע את גובה הפיצוי.

ולכן אין סיבה להמתין עם הגשת התביעה, אלא לגשת לעורך דין מומחה בנזיקין ולהגישה בהקדם.

 

 

.

 

ציטוטים נבחרים

  • שמעון אגרנט - נשיא בית המשפט העליון

    הזכות לחופש הביטוי לא רק אמצעי ומכשיר כי אם גם מטרה בפני עצמה, באשר הצורך הפנימי שמרגיש כל אחד לתת ביטוי גלוי להרהוריו הוא הוא מתכונותיו היסודיות של אדם

     

    בג"ץ 73/53 חברת קול העם נ' שר הפנים, פ"ד ז (2), 871
  • יצחק אולשן - נשיא בית המשפט העליון

    על הרשות המבצעת לשכנע ולהניע את המחוקק שסמכות זו תינתן לה, אין היא רשאית ליטול אותה לעצמה, אחרת כל העיקרון של "שלטון החוק", אחת הערובות למשטר הדמוקרטי במדינה ייהפך למליצה

     

    בג"צ 144/50 ד"ר ישראל שייב נגד שר הבטחון ואח' פ"ד ה, 399
  • משה זמורה - נשיא בית המשפט העליון

    אין בית המשפט מזלזל בחשיבותו של עיקר יציבות ההלכה במתן פסק דין אבל אמת ויציב, אמת - עדיף, חשש תקלה אינו יכול להביא את בית המשפט לשמירת הלכה פסוקה שלדעתו היא מוטעית

     

    ע"א 376/46 אהרן רוזנבאום נ' שיינה מרים רוזנבאום, ב (1), 235

תוכן משפטי נוסף באתר

טיפים משפטיים

docnewP
 טיפים משפטיים, פסקי דין חשובים, מדריכים משפטיים ומאמרים משפטיים של מיטב עורכי הדין

פסקי דין חשובים

indexpicnew
רשימת עורכי דין המובילים ביותר בתחומם - עם לינק לפרטים מורחבים ומספר צפיות של הגולשים באתר

מדריכים משפטיים

הטיפ הקצר

לרוב, תביעה כספית עד לסכום של 2.5 מיליון תוגש לבית משפט השלום, אחרת תוגש לבית המשפט המחוזי.

                 

הערה חשובה

המידע באתר מועדכן נכון לתאריך שבו הועלה התוכן המשפטי ואינו מהווה בשום מקרה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ועדכני של עורך דין. כל הסתמכות משפטית על המידע באתר הינה באחריות הגולש והאתר לא יישא באחריות כלשהי בגין כל טענה או נזק משפטי שייגרם בשל הסתמכות זו.

כל שימוש באתר מהווה אישור והסכמה לתנאי האתר.

המידע המשפטי באתר מתעדכן תדיר ולכן מומלץ להיכנס מידי יום ולגלוש בתכנים המשפטיים החדשים והמרתקים באתר.

כניסת ורישום עורכי דין ומשפטנים לאתר